Media Releases
August 2, 2019
3 min read

Stay clear, stay safe this August long weekend

Evaluate water conditions and be prepared

Toronto – There has been a recent spike in the number of drownings in Ontario this year, making safety even more critical during this August long weekend. Ontario Power Generation (OPG) wants to remind you to take extreme caution and exercise sound judgement when around water, especially around our hydroelectric stations and dams.

“Your safety is of the utmost importance to us at OPG. We ask that you take great care when enjoying yourselves in and around waterways this weekend. Whether your boating, swimming or fishing, conditions can change quickly and without warning.”
Mike Martelli, OPG’s President of Renewable Generation

According to the Lifesaving Society, there have been 43 reported drowning deaths in Ontario so far in 2019, with 15 of those over the last few weeks. These deaths call for an emphasis on water safety. This means having life jackets or personal floatation devices available when boating and evaluating water conditions before swimming regardless of your age or ability.

Remember to obey all warning signs, fencing and safety booms when approaching hydroelectric facilities.

Activities on the water can be lots of fun when done safely. Enjoy the August long weekend, the unofficial mid point of summer. Remember to stay clear and stay safe.

For more information about water safety, please visit: www.opg.com/watersafety

OPG is one of the most diverse electricity generators in North America. It produces about half of the electricity Ontarians rely on every day, and its clean, safe, power costs an average of 40% less than other generators.

Version française suit.

For further information, please contact:

Ontario Power Generation
416-592-4008 or 1-877-592-4008
Follow us @opg

April 19, 2024
3 min read

Sécurité d'abord: restez à l'écart des barrages pendant la longue fin de semaine du mois d'août

Évaluez les conditions de l'eau et soyez prêts à parer à toute éventualité

Toronto – Le nombre de noyades est en hausse en Ontario cette année, et la sécurité en cette longue fin de semaine du mois d'août en est d'autant plus critique. Ontario Power Generation (OPG) souhaite vous rappeler d'être toujours extrêmement prudents et de faire preuve de bon sens lorsque vous vous trouvez aux abords de l'eau, et plus particulièrement aux abords de nos centrales hydroélectriques et de nos barrages.

« À OPG, votre sécurité est au cœur de nos priorités, a déclaré Mike Martelli, président, Production d'énergie renouvelable d'OPG. Nous vous demandons d'être très prudents cette longue fin de semaine, lorsque vous serez aux abords de l'eau ou dans l'eau. Que vous partiez naviguer, nager ou pêcher, les conditions peuvent changer brusquement, sans signes annonciateurs. »

Selon la Société de sauvetage de l'Ontario, 43 décès par noyade ont été déclarés en Ontario jusqu'à maintenant en 2019, et 15 de ces noyades ont eu lieu au cours des dernières semaines. Ces décès exigent de mettre l'accent sur la sécurité et l'eau. Cela signifie que vous devez avoir à disposition des gilets de sauvetage ou des vêtements de flottaison individuels lorsque vous naviguez, et que vous devez évaluer les conditions de l'eau avant d'aller nager, indépendamment de votre âge ou de vos aptitudes à la nage.

Rappelez-vous de respecter les panneaux d'avertissement, les clôtures et les barrières de sécurité lorsque vous approchez des installations hydroélectriques.

Les activités sur l'eau peuvent être très amusantes lorsqu'elles sont réalisées de manière sécuritaire. Profitez bien de la longue fin de semaine du mois d'août, laquelle correspond à la date non officielle marquant le milieu de l'été. N'oubliez pas de rester plus loin, c'est plus sûr.

Pour obtenir plus de renseignements sur la sécurité et l'eau, veuillez consulter le site www.opg.com/watersafety.

OPG est l'un des producteurs d'électricité les plus diversifiés en Amérique du Nord. Il produit environ la moitié de l'électricité pour satisfaire les besoins quotidiens des Ontariens et le coût de son énergie sûre et propre est en moyenne 40 % moins élevé que celui des autres producteurs.

Renseignements :

Ontario Power Generation
416 592-4008 ou 1 877 592-4008
Suivez-nous sur Twitter à @opg

Subscribe and stay informed

Sign up to receive the latest news, project updates, and event information from OPG.

Lightbox: subscribe_cta